همشهری آنلاین: سومین دوره مسابقات ملی روباتیک خوارزمی و جام دانشگاه امیر کبیر آغاز به کار کرد. این مسابقات تا 30 مهرماه ادامه دارد

روبوکاپ

دکتر محسن بهرامی - رئیس مسابقات روباتیک صبح سه شنبه 27 مهرماه در مراسم افتتاح مسابقات روباتیک خوارزمی و جام دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این مسابقات با حضور 280 تیم داخلی و خارجی در دانشگاه امیرکبیر و مجتمع عصر انقلاب برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در دوبخش در دانشگاه امیرکبیر و مجتمع عصر انقلاب سازمان پژوهش‌ها در 21 لیگ برگزار می‌شود.

وی به لیگ‌های این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: در این مسابقات تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های روبات‌های شبیه ساز دو و سه بعدی فوتبالیست، شبیه ساز امداد، امدادگر مجازی، روبات‌های مین یاب دستی و خودکار، ماشین‌های شیمیایی، روبات‌های نقاش، روبان‌های نمایشی، روبات‌های مریخ پیما، فوتبالیست سایز کوچک، روبات‌های انسان نما، روبات‌های خانگی، امدادگر واقعی، روبات‌های استاندارد صنعتی (نائو)، روبات‌های پرنده، روبات‌های جراح، میکروماوس (ریز روبات)، روبات‌های زیر دریایی، شبیه ساز جنگ و عامل‌های هوشمند تجارت الکترونیک به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرامی از حضور تیم‌های خارجی در این مسابقات خبر داد و خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از کشورهای هند، پرتقال، آلمان، چینف سریلانکا و آمریکا حضور یافتند.

رئیس مسابقات روباتیک با بیان اینکه این مسابقات در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود، یاداور شد: این مسابقات از امروز 27 مهرماه آغاز به کار کرده و تا روز 30 مهرماه ادامه دارد.

کد خبر 118729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز